Backlink Rehberi

Arama Motoru Pazarlaması

SEM ve SEA bugün hala sıklıkla eş anlamlı olarak kullanılmaktadır.

Arama motoru pazarlaması, yazar ve gazeteci Danny Sullivan tarafından, Google'ın milenyumun başında internetin önde gelen arama motoru haline gelmesiyle ortaya çıkan bir terimdir. Başlangıçta, şirketlerin ve markaların ücretli arama sonuçlarında görünürlüklerini artırmalarına yardımcı olan SEA (arama motoru reklamcılığı) stratejilerini tanımladı. Bu nedenle, SEM ve SEA bugün hala sıklıkla eş anlamlı olarak kullanılmaktadır.

Çoğu pazarlama uzmanı artık SEM'i, organik arama sonuçları için arama motoru optimizasyonu (SEO) dahil olmak üzere arama motorlarında daha yüksek görünürlüğe katkıda bulunan tüm önlemler olarak anlıyor. 

Böylece, arama motoru pazarlaması, SEA ve SEO olmak üzere iki disiplini birleştirir. Arama motoru pazarlamacılığı, genellikle Google gibi arama motorları aracılığıyla hedefli pazarlama yoluyla müşterilere ulaşmakla ilgilidir. Ana odak her zaman ürün veya hizmet satışı değil, marka bilinirliğini artıran kampanyalardır.

SEO nasıl çalışır?

Google ve Bing gibi rakipleri, organik arama sonuçlarını sıralamak için bir algoritma kullanır. SEO, web sitelerini bu algoritma tarafından özellikle alakalı olarak derecelendirilecek ve buna göre sıralanacak şekilde optimize etmeyi amaçlar. En iyi senaryoda, başarılı arama motoru optimizasyonu, eşleşen arama sorguları için ilk on sonuç arasında yer alan optimize edilmiş web sitelerine yol açar. Bir SEO önleminin tipik bir örneği, belirli bir anahtar kelime yoğunluğunun çevrimiçi içeriğe entegrasyonudur. Ancak, Google'ın algoritmaları, bir web sitesinin metni ve anahtar kelimelerinden çok daha fazlasını hesaba katar. Başarılı SEO için diğer önemli faktörler, dengeli bir metin ve resim oranı, geri bağlantılar, yükleme süreleri ve teknik meta verilerdir.

Bu nedenle SEO'ya genellikle sayfa içi optimizasyon (teknoloji, yapı, içerik) ve sayfa dışı optimizasyon (backlink oluşturma) denir. Arama motoru optimizasyonu, kısmen Google'ın algoritmalarında yaptığı ara sıra büyük güncellemeler nedeniyle uzun süredir profesyonel bir alandır. Bunlar, arama motoru pazarlaması için önemli zorluklar oluşturabilir. Google algoritmasını değiştirirse ve mevcut SEO stratejiniz artık arama sonuçlarında üst sıralarda yer almıyorsa, çok fazla erişimi kaybedebilirsiniz.

SEM'in diğer pazarlama türlerine göre avantajları

Arama motoru pazarlamacılığı, SEO ve SEA'yı birleştirerek tekliflerinizi hem organik hem de ücretli arama sonuçlarında belirgin bir şekilde yerleştirmenize olanak tanır. Google her zaman en önemli platform olmak zorunda değildir. Bireysel tekliflere ve kampanya hedeflerine bağlı olarak Facebook, Instagram veya Amazon SEM için başrol oynayabilir.

Arama motoru pazarlamacılığı, doğrudan maliyet kontrolünden, başarınızı ölçmek için kapsamlı seçeneklerden ve SEA endüstrisinde anında kullanılabilirlikten yararlanır. Ancak SEM'in belirleyici avantajı, pazarlamanın müşterilerin ihtiyaçları ile başlamasıdır. Belirli bir ürünü, hizmeti, ilhamı veya bilgiyi ararlar ve SEA onları doğrudan bulabilecekleri ve satın alabilecekleri yere yönlendirir. Basılı, TV ve radyoda geleneksel pazarlamaya kıyasla dağılım kaybı minimumdur. Ek olarak, SEM genellikle banner reklamlardan ve diğer çevrimiçi reklamcılık biçimlerinden daha yüksek tıklama oranlarına yol açar. Başka bir avantaj: SEA genellikle görüntüleme başına değil, tıklama başına ücretlendirilir.

Google ve SEM için çekici olan diğer platformlar, iş modelleri nedeniyle kullanıcılara alakalı arama sonuçları sağlamakla gerçekten ilgileniyor. Bu, arama motoru pazarlamacılığının mevcut eğilimlere hızlı tepki verebilme avantajına sahiptir. Mobile First'e ek olarak, buna artan sayıda arama sorgusu ve özellikle Alexa gibi sanal asistanlar aracılığıyla yerel arama sonuçlarının artan önemi dahildir.

Yorum Gönder

0 Yorumlar